X

הרשמה לאמנים, הרכבים ולהקות בלבד



לסיום ההרשמה עליכם לאשר ולהסכים לתקנון האתר

שיחזור סיסמה שאבדה


חדשות מתפרצות

טאטרן בהופעה חיה - בלי מילים שוברים שיאים חדשים

מיכאל גיסין 22:13:02 12/12/14  תגובות


מיכאל גיסין הצליח לזקק בכמה מילים את הקסם החי של להקת טאטרן. יש מאזינים שייקראו לזה פיוז'ן, פסיכו משולב עם ג'אז מודני, ויש כאלה שלא יתאמצו כל כך בלנסות ולשייך את טאטרן לסגנון מוגדר וקיים. הקטעים שמולחנים במקוריות ומהלב לעיתים גורמים להזיל דמעה, כיוון שהם נותנים לאוזן אוכל מיוחד שלא טעמה מעולם ושעשוי באהבה, כמעט כמו אוכל של סבתות. רשמים היפנוטיים מהופעה חיה בהחלט.
 

בחירת הצלילים, הגוון, החיבור שיש בין התפקידים, כל אלו מאפיינים טריו מדהים שנקרא טאטרן - Tatran. החבר'ה האלה עוסקים במוסיקה אינסטרומנטלית שלא ממש ניתנת להגדרה. יש אנשים שייקראו לזה פיוז'ן, אחרים יקראו לזה פסיכו משולב עם ג'אז מודני, ויש כאלה שלא יתאמצו כל כך בלנסות ולשייך את טאטרן לסגנון מוגדר וקיים, אלא יגדירו אותם כסגנון חדש ומיוחד במינו שרוב אוזניי המאזינים לא שמעו בעבר.
 

כשמאזינים לטריו Tatran, רמת האינטנסיביות שמחברת בין הצלילים וחברי ההרכב היא פשוט גבוהה מעל לכל חוויה מוזיקלית אחרת שיצא לי להאזין לה בזמן האחרון. אפשר ממש להרגיש איך הנגנים (אופיר בינימינוב - בס, תמוז דקל - גיטרה, דן מאיו - תופים) מרוכזים אחד בשני ולא בשום דבר אחר. יש ביניהם כימיה חזקה מאוד ונדמה לפעמים שגוף אחד מנגן את המוסיקה ומבשר אותה לעולם.
 


טאטרן מדגישים את הרגש במוסיקה שלהם ועם זאת את הטכניקה המדהימה והבולטת של כל אחד מהנגנים. הקטעים שמולחנים במקוריות ומהלב לעיתים גורמים להזיל דמעה, כיוון שהם נותנים לאוזן אוכל מיוחד שלא טעמה מעולם ושעשוי באהבה, כמעט כמו אוכל של סבתות.
 


 

לא משנה מה תעשו, לא תצליחו להתעלם מדן מאיו (תופים). הבחור הזה הוא פשוט מכונת קצב רצינית, ווירטואוז מדהים. הוא מנגן גם עם אסתר רדא, שגם היא כמו טאטרן מקפידה להציב אותו במרכז הבמה.
 

אופיר בנימינוב הוא בסיסט ההרכב. בנימינוב הוא כישרון טהור של בסיסט וזוהי מחמאה שבדרך כלל בסיסטים לא זוכים לה. אצבעותיו טופחות על המיתרים הנוקשים של הבס כאילו היו חמאה מומסת. הרבה הרכבים גדולים היו רוצים לנגן עם אמן כמוהו. דרך הנגינה שלו יוצאת מן הכלל כי הוא משלב סאונד מצוין עם וירטואוזיות וטכניקה מעולה ויוצק את כל הרגש והנשמה האפשרית לתוך הבס.
 

הטכניקה המדהימה והבולטת של כל אחד מהנגנים מורגשת על במה. טאטרן בהופעה חיה בבארבי


"איש האפקטים" - תמוז דקל (גיטרה) משתמש ביותר מאלף אפקטים שונים כדי להשמיע את הסאונד הלא רגיל והמיוחד שלו. מנגינותיו משתלבות עם הליווי בצורה מושלמת, גם כשהשיר נהיה מאוד רועש ו"מבולגן". לפעמים קשה למאזינים להאמין שכל הצלילים שהם שומעים יוצאים מהגיטרה שבה הוא אוחז. למרות כל הרובוטיות והאפקטים הלא טבעיים - הרגש בנגינתו והיכולות הוירטואוזיות שלו ניכרות היטב ועדיין מובילות את כל המכניזם של האפקטים והוא מצליח למצב הכול לכדי מנגינה אחת שמורכבת מכמה רבדים במקביל. זהו מחזה שלא ניתן לתאר ובגלל זה בכתיבת שורה זו, די נגמרו לי המילים והעדפתי להניח לעט הרושמת משפטי מפתח ופשוט להיסחף בטאטרניות מוחלטת. 
 

רמת האינטנסיביות שמחברת בין הצלילים וחברי ההרכב היא פשוט גבוהה מעל לכל חוויה מוזיקלית אחרת. טאטרן בהופעה


לסיכום, למרות שכנראה לא לכל אוזן טאטרן מתאימה (וכמובן זה היופי במוסיקה הטאטרנית) לפעמים אנשים זקוקים למילים להתחבר ולפעמים מספיק צליל אחד מושלם שעושה את כל העבודה וזה היופי בהרכב הזה. טאטרן לא משאירה מקום לספק כי זהו אחד ההרכבים המוסיקליים הטובים ביותר שקמו בישראל ואין ספק שההכרה הבינלאומית היא מעבר לפינה.


צילומים: יואב קדם

תגובות

  • אלבום ביום - פינת האלבום היומי - מוזינג מגזין מוזיקה
  • "פילים במדבר" - סרט דוקומנטרי בהפקת Moozing על פסטיבל אינדינגב - מוזינג מגזין מוזיקה
Moozing © Copyright 2014, All Rights Reserved בניית אתרים  בניית אתרים מוזינג - מגזין מוזיקה פותח ע"י